HTML

Bankblog

Ez egy szubjektív blog. Talán a pénzpiac görbe tükre. Talán az igazi.

Friss topikok

Linkblog

Allianz felelősségbiztosítás: éves díj 250 ezer Ft

2011.03.24. 23:12 Homa Péter

"...megtudom, hogy a vízfejű szervezettől azért nem fog velem senki sem szóbaállni, mert ez nemzetközi standard az Allianznál. Egyszerűen elképzelhetetlen számomra ez a merevség, hogy soha semmilyen kivételkezelés nem lehetséges..."

Nem is meséltem. Az allianzos sztori aztán folytatódott a bejegyzés után is. Én nem hagytam magam.

A PSZÁF azonban nem segített, kikosarazott azzal, hogy mindazt az összes problémát, amit a levelemben jeleztem, a PSZÁF törvényi felhatalmazás híján nem vizsgálja.

Aha. Szóval itt tart a fogyasztóvédelem. Hát kérem szépen, vagy a törvény rossz, vagy a PSZÁF értelmezi azt rosszul. Mindegy, nem rugózom rajta, van épp elég bajom.

No de! Levél érkezik az Allianztól, ezúttal papír alapon, hogy tördelve a kezüket, de nem tudnak mőst mondani, mint eddig. Felhívom a hölgyet, aki a levelet írta. Fél órán át győzködöm, hogy értse már meg, hogy ez az egész, amit az Allianz csinált, ez nem volt normális dolog. Itt most nem a konkrét szála a lényeg az ügynek, ahol tartunk, hanem az egész ügy maga és hogy idáig egyáltalán el kellett jutnom.

Nosza, a hölgyike felírja újra, amit mondok, hogy utánanéz. Mondom neki, ha van értelme, csinálja.

Rá pár napra hív, hogy akkor lenne egy vezető hölgy, aki beszélne velem. Nosza, fellelkesülök, hogy hátha a vízfejű szervezettől ébredt fel valaki végre, de aztán lelomboz, hogy az ügyfélkapcsolat vezetője. Nem a személlyel van a baj, hanem a poszttal, hiszen az Allianz nem dönt ügyfélszolgálati szinten és nekem a döntéssel volt a problémám.

Mondom a hölgynek, van értelme elmennem? Mondja, hogy szerinte mindenképpen!

Hát jó. Megegyezünk egy időpontban, elmegyek. Jó sokat kések sajnos, de ők se jönnek egyből, végül leülünk, hogy van egy negyedórájuk. (Háromnegyed lett belőle.)

Bemutatkozunk, két hölgy ül velem szemben, rém kedvesek, s egy kicsit kényelmetlenül érzik magukat. De én is. Megtudom, hogy a vízfejű szervezettől azért nem fog velem senki sem szóbaállni, mert ez nemzetközi standard az Allianznál.

Egyszerűen elképzelhetetlen számomra ez a merevség, hogy soha semmilyen kivételkezelés nem lehetséges. A vízfejű szervezet éppolyan elérhetetlen, mintha Orwell 1984-ében lennénk. Csak van és dönt az eleféántcsonttoronyban. És nincs semmilyen közvetlen kapcsolata, visszajelzése, tapasztalata. Egy se! Hogy mégis..., valami kapcsolat, közvetlen élmény legyen egy ügyfél/partnertalálkozóról, amelyek szerintem nagyon tanulságosak sokszor. Semmi. Meghoz egy döntést és kész! Őt ne zavarják és meg ne kérdőjelezzék a kompetenciáját, mert még meg is sértődik!

A vezető hölgy nagyon elszánt. Azt mondja, ő is forradalmár alkat. Noha ez nem látszott kívülről, de a levelem nagyon komoly szinteket megjárt a biztosítón belül és voltak következményei. Mondom neki, nem nagyon látom, mert amikor vezérigazgató-helyettes szintig eljutott, ott sem változott a döntés, tehát kintről mindenki egyetértett.

Azzal is próbálkozik a vezető, hogy egy kárszakértő biztosan találna kockázatot a pénzügyi közvetítésben is. Mondom neki, persze, egy szakértő elméletben igen. Az élet, a gyakorlat azonban ezt nem igazolja a 13 évünk alatt és épp ezért a törvényalkotó is túl szigorú törvényt alkotott.

Mondom a hölgyeknek, hogy nem hitelt, de még csak nem is lakásbiztosítást kértem a putrisor végén, ahol még talán megérteném az elutasítást, hanem én üzleti ügyfél vagyok. Ráadásul ha én a 13 éves probléma nélküli múltammal vissza lettem utasítva, akkor el sem merem képzelni, mit kaphat náluk egy most induló vállalkozás. De ezt már nem beszéljük tovább.

Elválunk azzal, hogy tudjuk, hogy már nem lehet üzlet, de becsületből mégiscsak adnak egy árajánlatot egy hét múlva.

Egy hét helyett egy hónap múlva, de megkaptam. Ha van más allianzos biztosításom, akkor évi 250 ezer forint a díja a pénzügyi szolgáltatás közvetítői felelősségbiztosításnak.

Megköszönöm nekik levélben és elválunk azzal, hogy a legjobbakat kívánjuk egymásnak.

Ui.: közben a PSZÁF nem válaszolt a Grawe beadványomra, melyben azt panaszoltam, hogy a biztosító a nyilvánosan meghirdetett ügyfélszolgálati e-mail címére többször küldött levélre éppúgy nem válaszolt, mint a papír alapú levélre. Van egy tippem. A felügyelet erre is azt fogja mondani, hogy ez nem ütközik a törvény szerinti felhatalmazásban általa vizsgálandó esetek körébe. Puff!

Előzmény: Pénzügyi szolgáltatás közvetítői felelősségbiztosítás: az Allianz szörnyű, a Groupama drága - a legjobb a Chartis!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankblog.blog.hu/api/trackback/id/tr262769581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása