HTML

Bankblog

Ez egy szubjektív blog. Talán a pénzpiac görbe tükre. Talán az igazi.

Friss topikok

Linkblog

Miért nem jó a banknak, ha lemásolja az eredeti számlakivonatot?

2011.07.12. 11:08 Homa Péter

"...mondja, hogy ha kell a hitelkártya, akkor ott kell hagyni a számlakivonatot..."

Lelkes Olvasónk hitelkártyát igényelt a minőség, kényelem és biztonság bankjánál, ahol csak úgy fogadták volna be hitelkártya igénylését, ha leadja a számlakivonatát. Aztán sikerült meggyőzni az ügyintézőt, hogy elégedjen meg a másolattal. Recept másoknak is, ha így járnak.

Adom neki a cuccot, hogy ez-ez-ez a maguké, ezekről meg (telefonszámla és befizetés, plusz kivonatok) csinálhatnak másolatot, de kérem vissza. Eltűnt vagy 10-15 percre, hallottam a nevemet is hátulról, na mondom, itt rögtön KHR-lekérdezést is csinálnak (és tényleg). Jön vissza, minden rendben, csak egy aláírásom maradt le, ÉS ott kell hagynom a kivonatot és a telefonszámlát is.

Én eleve úgy mentem oda, hogy ha nem akarják visszaadni, akkor előbb inkább a Raiffeisent választom, mert az ő kártyájuk inkább csak a szórakozás... Mondom az ügyintézőnek, hogy akkor várjunk már, mert akkor lehet, hogy előbb átmegyek a Raiffeisenhez. Erre mondja, hogy mindenhol az eredeti bankszámlakivonat fog kelleni. Mondom igen, meg is mutatom, de ők lemásoljak, de nem veszik át. Évek óta van GO! hitelkártyám, azon a számlakivonat helyett elég a nem titkos telefonszám, sőt előtte volt K&H SuperShop kártyám is, ott sem kellett semmit sem otthagyni. Sőt, a hitelkártyáim alapján eleve tudtam, hogy sok helyen csak másolják, csak nem vallottam be neki. Mondja, hogy ha kell a hitelkártya, akkor ott kell hagyni a számlakivonatot.

Mondom nekem azon a kivonaton van a Telenor átutalásom, a Telenor felé nekem csak ez az igazolás van a befizetésről. Az az én tulajdonom, az kell nekem, a másolat nem jó a Telenornak. Kérdezi erre, akkor neki miért legyen jó? Hát - mondom - azért, mert az eredetit idehoztam, saját kezűleg másolta, az eredetivel egyezik, de a Telenor már csak a másolatot kapná (ő nekem másolt volna).

Na gondoltam ennyi. Lezárom az egészet, mert nem tudom elfogadni ezt a fajta dokumentumkezelésüket. Akkor inkább nem kérem a terméket.

Na várjak csak! - mondja. Hátrament és visszajött azzal, hogy az igazolványokat engedem-e másolni. :) Mondom persze, hiszen az eredetit visszakapom, azon van a lényeg.

Ezzel a végén csak megfelelt a kivonat meg a számla úgy, hogy csak a másolat maradt náluk.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bankblog.blog.hu/api/trackback/id/tr143060020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sixtybi 2011.07.19. 00:40:17

En ugyanigy jartam az FHB-ban, annyi kulonbseggel, hoy par nappal kesobb hivtak, mert nem eleg a masolat, amit o masolt le az igenyleskor, hanem az eredeti kell. Merges voltam rajuk, hogy csak emiatt ujra be kell mennem. Meg mergesebb akkor lettem, mikor ezek utan jott a level par nappal kesobb, hogy elutasitottak a kerelmemet

pdw (törölt) 2012.11.25. 09:57:12

Hat ez nem mai bejegyzes, de en mostansag ugyanigy jartam.

Erste Joker igenyles: nemjo nekik az UniCredit hiteles e-szamlakivonat nyomtatott (ezt meg megertem) formaban. PDF-et mely tartalmaz mindenfele szutykot amitol a szamviteli torveny szerint hiteles lesz nem fogadnak el mert nekik papir alapu kell.
Szanalom, irtam a PSZAF-nek hogy szerintuk ilyet lehet e.
Ezenkivul, mint minden normalis ember ahogy jon a fizum rakom at AXA-ra (persze lehet masmilyen kamatozo szamlara is) a fizum. Ezt ok meglattak es kitalaltak hogy hazudok es hogy biztos hiteltorlesztesem van es errol ok szeretnenek igazolast h ez nem egy hitelszamla.

Mondom nekik hogy ha ok tudjak hogy az axanal kulonfajta szamlak vannak a hitelugyletekre akkor miert nem tudjak a szamlaszambol hogy az milyen?

Mondtam nekik h jo, akkor anelkul hogy en 1 metert is teszek hogy tudom ezt igazolni, mert nem fogok 3-szor 3 bankba jarkalni a hulyesegeik miatt. Vegulis beszkenneltem a szerzodes azt elkuldtem nekik.
Ha barmi egyebet kitalalnak akkor hagyom oket a faszba, keressenek mas ugyfelet.

(Amugy szerintem az is poen, hogy van egy relative nagy osszegu lekotesem naluk emellett. Vajon tenyleg azt gondoljak hogy berakom szaros 8%-ra a penzem hozzajuk, kozbe meg mas banknal 10-20-30%-os kamattal torlesztem a hitelt?)
süti beállítások módosítása