HTML

Bankblog

Ez egy szubjektív blog. Talán a pénzpiac görbe tükre. Talán az igazi.

Friss topikok

Linkblog

Jó-e a zembereknek, ha csak Doubravszky mondja meg, mi a pénzügyi kultúra?

2013.04.16. 19:09 Homa Péter

...eléggé sértő, hogy egy pénzügyi biztos, aki némi pátosszal a hazai pénzügyek jobbítása céljából tevékenykedik, figyelmen kívül hagyja, amit a bankok a pénzügyi kultúra javítása érdekében letettek az asztalra az elmúlt években...

Mint arról az MTI beszámolt, a pénzügyi biztos a hazai pénzügyi kultúra fejlesztéséért induló új honlaphoz "a pénzügyi szolgáltatóktól nem vár, és nem is kér támogatást, mert szeretné kizárni, hogy ellenérdekelt szempontok is megjelenjenek az oldalon. "A tudatlan ügyfél sokszor extraprofitot hoz (a pénzügyi szolgáltatóknak), ezt tudomásul kell venni" - mondta."

Bár nem voltam ott az eseményen, ahol ez a mondat elhangzott, de hiszek az MTI-nek. A pénzügyi biztos e szerint úgy gondolja, majd ő lesz a megmondóember és végre a zemberek megtudatják egy őszinte weblapon, hogy mi a jó pénzügyi kultúra Magyarországon!

Nagyon kirekesztően nyilatkozik a pénzügyi biztos! Ebből az alaphangból nagyon nehéz lesz korrekt dolgot kihozni!

Először is: a bankok valóban követtek el hibákat, de hol volt ő, vagy hol volt bármelyik politikus, beleértve az akkori ellenzéket is, aki felszólalt volna a devizahitelek ellen? Utólag már az érintettek is tudják a saját bőrükön megtapasztalva, hogy mit kellett volna tenniük!

Másodszor is, Magyarországon a bankok rengeteget tettek a pénzügyi kultúra javításáért! Csak szűken a Bankkártya.hu profiljához illően elmondhatjuk, hogy eleve ingyenesnek hagyták a bankkártyás fizetést a kilencvenes évek második fele óta. Rendszeres akciókkal támogatták a bankkártyás fizetést, szintén ennek a törekvésnek részeként.

Messzebbre tekintve, a bankok kifejezetten portálokat hoztak létre a pénzügyi kultúra javításáért! Ezekről a Bankkártya.hu-n is rendszeresen beszámoltunk! Például a Raiffeisen emlékezetes "MegtakarítOK" portáljáról még papír alapú füzetkét is lehetett kérni bőséges megtakarítási tanácsokkal, de az ügyfelek is beírhatták a pénzkezelési szokásaikat. Szintén a Raiffeisen vállalta például - még ha egy versenyfelügyeleti kötelezettségvállalásában is - a tévében látható Tömör professzor előadássorozatát, mely kifejezetten pénzügyi népoktatásra is készült.

De megemlíthetjük a Budapest Bank MOST! Magazinját, mely az interneten és a bankfiókokban nyomtatott formában is megjelenik.

Beszélhetünk a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! nevű vetélkedőiről, melyekben általános iskolások tanulhatják játszva a pénzügyi ismereteket és mérkőzhetnek meg egymással vetélkedők keretében. A felkészüléshez még helyes rajzfilm DVD-k is készültek, melyek eljutottak az iskolákba és a gyerekek szintjén magyarázták a pénzvilág működését.

Az AXA szintén önálló miniportált hozott létre a pénzügyi kultúra fejlesztéséért Pénzkérdés.hu címen, ahol szintén egy professzor magyarázza a pénzügyeket.

De voltak kevésbé látványos, mégis pénzügyi tudatosságra nevelő promóciók is. A CIB Bank például évek óta erősen kampányol a megtakarításokért és azok tudatosabb felhasználásáért a CIB Malacpersely számla programja keretében (korábban: CIB Álmok). A betéttulajdonosok plusz jóváírásokat kapnak a banktól, ha nem nyúlnak a betett pénzükhöz egy évig, és a CIB gondosan ügyelt arra is, hogy a lehető legérthetőbben elmagyarázza kiadványaiban és honlapján, hogy az ügyfelek kis lépésekkel hogyan érhetik el távolabbi pénzügyi céljaikat.

Kisebb-nagyobb példákat folyamatosan lehetne sorolni szinte minden banktól, elnézést azoktól, akiket kihagytam.

És akkor még nem beszéltem az olyan független pénzügyi felvilágosító honlapokról, mint a 15 éve működő Bankkártya.hu, vagy a pénzügyi kultúra terjesztésében cikkeket író társai, például a Pénzcentrum.hu, a Kiszámoló.hu, a Bankmonitor.hu, a Pénzkérdés blog, a Bankweb.hu, és elnézést attól, akit kihagytam.

A bankszektor ugyan sokat hibázott (ahogy a politikusok, és sajnos ki kell mondani, hogy bizony az ügyfelek is) azért, hogy ide jutottunk, de az egyáltalán nem igaz, és eléggé sértő, hogy egy pénzügyi biztos, aki némi pátosszal a hazai pénzügyek jobbítása céljából tevékenykedik, figyelmen kívül hagyja, amit a bankok a pénzügyi kultúra javítása érdekében letettek az asztalra az elmúlt években.

Igenis nincs bankok nélkül jó pénzügyi kultúra oktatás, kedves Doubravszky György, hiszen akik a legtöbbet buktak az ügyfelek után, azok épp a bankok voltak, vagyis akiknél a pórul járt ügyfelek szerződést kötöttek. Ha valaki, akkor egy bank ma nagyon is tudja, hogy mit jelent a prudens (körültekintő) működés, és a pénzügyi kultúra, és szerintem ha lehetne, akkor nem csak az ügyfelek, de a bankok is visszacsinálnák a könnyelmű devizahiteleket, hogy aztán tiszta lappal indulhassanak újra az ügyfelek megnyeréséért, egy korrekt ajánlattal.

Számomra a Budapest Bank 2011-es reklámüzenete foglalja össze a legtömörebben a bankok pénzügyi válság utáni új hozzáállását az ügyfelekhez, s benne kiérezhetjük azt is, hogy igenis rendelkeznek tapasztalatokkal a pénzügyi kultúra területén. Az üzenet egyetlen mondat: "A hitel nem ajándék, üzlet Önnek is, nekünk is."

Ha pénzügyi kultúra, akkor most igenis az összefogásé az idő, nem pedig a kirekesztésé! Ha a pénzügyi biztos egy igazán jó honlapot akar a pénzügyi kultúra fejlődéséért, akkor abban éppen hogy az érintettek, a piaci szereplők lehető legszélesebb bevonása szükséges: az államon túl legyenek ott a bankszektor szereplői, a civilek, illetve a társadalom megfelelő szervezeti, csoportjai, a pénzügyi kultúra eddigi terjesztői, és amennyire csak lehet, maguk az ügyfelek is.

Rakjuk össze együtt Magyarország pénzügyi kultúrájának fejlődését szolgáló új honlapját!

Homa Péter

szerkesztő,

Bankkártya.hu

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bankblog.blog.hu/api/trackback/id/tr725230101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vandanna (törölt) 2013.04.16. 22:00:56

Kedves Homa Péter! Vegye be a gyógyszerét, és menjen aludni...későre jár.

András Bujnóczki 2016.07.08. 16:52:56

Milyen jól járt,hogy Simon ELVTÁRS javaslatára kinevezték Doubravszky-t PJBH vezetőnek,majd mikor Matolcsy átvette a PÉNZÜGYI HATALMAT magával vitte az MNB-be,majd rövid úton KIRUGTA (mert túl sokat tudhatott).Mielött átment az NGM-től előtte az ELJÁRÁST ELINDÍTOTTA az ÜGYEMBEN a beadvány alapján,melyet INTÉZKEDÉS nem követett.Az NGM Miniszter fellebbezésemre áttett az MNB-hez,mert a HATÁSKÖR szerint hozzájuk tartozik. Így ismét Doubravszky-nak kellett volna intézkedni és ELJÁRNI,de Matolcsy kirúgta, de az ÜGYEMBEN ELJÁRÁS és HATÁROZAT azóta sincs Kötvényszám:307352236. IND_AHL KÖTVÉNY BRÓKERBOTRÁNYOS Allianz Hungária Biztosító -CSAK PAPÍRRON LÉTEZŐ befektetések a TŐKEPIACON(melyet azóta az MNB-Jegybank azóta bevallott - Kötvényalapú egy szerződésen belül FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁS a SZOLGÁLTATÁS TELJESÍTÉSE NÉLKÜL (ÁSZF)alapján az FHB Bank Zrt. LETÉTKEZELÉSÉVEL. Melyben ttovább gyürűzik a TŐKEEMELÉS MELETT az Allianz Hungária Biztosító TULAJDONI HÁNYADÁNAK kivásárlása utáni TŐKEEMELÉSES Hungária Biztosító TULAJDON ÁTJÁTSZÁS a Weberers International-hoz. Simon ELVTÁRS (HÁZI ÖRIZET) és a 2008.február 19. PSZÁF HATÓSÁGI SZERZŐDÉS a Lyoness Holding Europe Ag-val " Az ügyfélpénzek elkülönitett kezelése érdekében külön számlát nyit." és a FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁS Biztosítási összeggel,MELYEL TARTOZNAK TÖZSDÉZGETNEK a TÖBBI ÜGYFÉL kárára is,mert a Legfőbb Ügyész és BÍRÓSÁGOK sem hajlandók a MÁR MNB -Jegybank PÉNZÜGYI MAFFIA ellen ELJÁRNI az ÜGYFELEK, FOGYASZTTÓK JOGAINAK VÉDELMÉBEN!!!
süti beállítások módosítása