HTML

Bankblog

Ez egy szubjektív blog. Talán a pénzpiac görbe tükre. Talán az igazi.

Friss topikok

Linkblog

A céges ügyfél nem számít fogyasztónak a PSZÁF szerint

2011.05.25. 12:36 Homa Péter

"...az elmúlt hónapok biztosítókkal és a felügyelettel vívott harcai alapján nekem határozottan az a véleményem, hogy Magyarországon még nagyon messze van egy erős fogyasztói érdekvédelem, melyet az állam is megfelelően támogat...”

Biztosan emlékeztek arra, hogy a hitelközvetítői felelősségbiztosítás kapcsán az Allianz Biztosítóra és a Grawe Életbiztosítóra panaszt nyújtottam be a PSZÁF-nél, miután az összes biztosítót végigkérdeztem, hogy nyújtanak-e ilyen biztosítást. Az Allianznál egy sor belső eljárásrendjük szabályszerűségének megkérdőjelezése volt a panaszom tárgya, amire a felügyelet azt a választ adta, hogy neki meg van szabva a törvényben, hogy mit vizsgálhat és ez nincs közte.

Vagyis ha egy bank vagy biztosító olyan szabálytalanságot csinál, amely nincs benne a törvény szerint PSZÁF-re kötelezett felsorolásban, azt a felügyelet nem is vizsgálja, a panaszt pedig elutasítja.

Hát nem tudom... vagy a törvényben van a hiba, vagy a törvény szellemiségének PSZÁF szerinti értelmezésében.

Na de tudok jobbat! A PSZÁF a Grawe Életbiztosítóra beadott panaszomat, mely arról szólt, hogy a biztosító sem a többször küldött e-mailemre, sem a postán küldött fogyasztói panaszomra nem reagált, azért nem vizsgálta, mert “a Psztv. 64. paragrafus (2) bekezdése alapján, miszerint “E törvény alkalmazásában fogyasztó az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.” Kérelmező, mint gazdasági társaság nem minősül fogyasztónak, így a Psztv.n 64. paragrafusa alapján a Felügyeletnek fogyasztóvédelmi eljőárás keretében nincs lehetősége a kérelem elbírálására.”

HURRÁ! Engem nem érdekel, hogy most a törvény rossz, vagy esetleg a törvény értelmezése a rossz. A fogyasztóvédelem egyszerűen nem működik megfelelően, mert olyan lehetőségek vannak megengedve a bankoknak és biztosítóknak büntetlenül, amely a fogyasztók érdekeit sértik. Tehát kedves bankok, biztosítók, egy dologban biztosak lehettek: ha a céges ügyféllel (főleg amíg nem is ügyfél, csak érdeklődő) nem foglalkoztok, vagy csak foghegyről válaszoltok neki, a magyar felügyelet részéről fogyasztóvédelmi panasz miatti eljárásra és netán bírságra egészen biztosan nem számíthattok!!!

Az elmúlt hónapok biztosítókkal és a felügyelettel vívott harcai alapján nekem határozottan az a véleményem, hogy Magyarországon még nagyon messze van egy erős fogyasztói érdekvédelem, melyet az állam is megfelelően támogat. Nem lózungok szintjén, hanem a hétköznapokban, adott esetben a kkv szektorban is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankblog.blog.hu/api/trackback/id/tr592931205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása